16.9.2012

Istanbul

Terkkuja Istanbulista! Oltiin siis siellä ihan minilomalla, perjantaina myöhään illalla siellä ja tänään sunnuntaina iltapäivällä lähettiin takasin. Käytännössä siis yks päivä perillä.

Lentokentällä jännittyneenä lähössä.

Lentokoneen ihan asiallinen vegaaniruoka! Samaa syötiin paluumatkallakin, ei kyllä haittaa. Munakoiso on ihanaa. ♥

Ei haluttu mennä millään taksilla tms hotellille, valittiin sen sijaan metro+ratikka. Hienosti hortoiltiin metroasemalta kohti ratikkapysäkkiä, ite meinasin lähteä täysin väärään suuntaan mut onneks Jenna pelasti. Meillä kesti kohtuuttoman kauan löytää meidän hotelli, pyörittiin vaan sen lähellä pikkukujilla ympäriinsä. Hermo meni molemmilta kunnes puolenyön aikaan päästiin chekkautumaan hotelliin ja suoraan nukkumaan vaan. Google mapsista tulostettu kartta - never again.

Aamulla näkymä hotellin eessä kadulta.

"Niin missä me nyt oltiin...?" Saatiin toimiva kartta hotellista.

Turisti-Jenna ja Hagia Sophia.

Sininen moskeija.

Kissa! Kuvattiin ehkä turhasti liikaa noita kissoja kun niitä pyöri joka paikassa.

Tän näkösessä talossa vois asua!

Mun oli pakko saada jostain kahvetta, joten mentiinpä sit Starbucksille... Mun latte tuoksu ilmeisesti niin hyvältä et toi kissa päätti hypätä syliin asti nuuhkimaan.

Yllä olevat kolme kuvaa on nappastu hotellihuoneen parvekkeelta. Vaikka ite huonekin oli kiva, paras asia oli ehdottomasti näköala.

Mäkiä, rappusia ja päälle muutenkin älyttömästi kävelyä. Hyvä jalkatreeni koko reissu! Käveltiin tietysti joka kerta ihan huvin ja urheilun vuoksi myös hotellin rappuset meidän huoneeseen neljänteen kerrokseen.

Ratikassa nopsasti nappastu kuva.

Koko päivän kävelyn jälkeen oltiin niin poikki että vietettiin iltaa vaan omalla parvekkeella ja kateltiin auringonlaskua ja juotiin colaa.

Tänään käytiin viel aamukävelyllä ennen lentokentälle lähtöä. Tommosia kukkapurkkeja oli joka kulmassa.

Ratikka tulee!

Lentokentälläkin mentiin Starbucksille... melkein saivat mun nimen oikein.

Starbucks-hengailu.

Heihei Istanbul, nähään taas! Oli ihan turhan lyhyt keikka, eipä siinä yhessä päivässä ehi noin isosta kaupungista nähä käytännössä mitään. Lupailtiin Jennan kanssa toisillemme että ens kerralla sit pitempään ja tehdään sitä ja tätä ja mennään sinne ja tonne.

Ainoat tuliaiset, keraamiset pannunaluset. Inhoan kaikkea turhaa turistikrääsää, ei siis tuotu mitään Sininen Moskeija -pienoismalleja tms... Näille oli tarvetta ja ne on nätit. Mukaan siis.

1. HIHI oli kiva reissu! Kissoja jäi ikävä mut onneks on nää omat läsät täällä. TvT

1. Niin oli! Meiän yks kissa vastaa koon puolesta kolmea Istanbulin kissaa. Pihvi ehkä viittä.

2. Kuolin.

Ihania kuvia. ;___; Miksette kertoneet Traconissa et ootte menossa?

1. Älä kuole! Öö en tiedä, ei kaikkea muista kaikille sanoa :D

3. Hui vähän ahistas jos olis vaan yks päivä käyttää istanbulissa!

Mää kävin siellä viimeks jouluna (http://tulppaanitaneli.blogspot.fi/2011/12/vilkas-istanbul-paiva.html jos kiinnostaa). Ahistavan iso paikka välillä, mutta kyllä siihen kokkoonki tottuu..

1. Kyllä vähän ahistiki ku piti niin heti lähtee takasin. 8( Vaihtoehtona tosin oli että miniloma tai ei ollenkaan, pakkohan sinne oli päästä ees kääntymään. Ens kerralla sit pidemmin! Jee kiitti linkistä, luen!